irenekoning
Status: offline
|
Op 21 mei haalde mijn man mij van mijn werk omdat onze zoon met een oorontsteking op de bank lag te gillen. Dus haast om naar huis te gaan. Vlak voor het politiebureau springt een boos kijkende agent voor onze auto en wijst ons de parkeerplaats op te rijden. Verbaasd doen we wat hij wil. Op de parkeerplaats houdt een andere agent ons staande. Mijn mijn draaite het raam open en de agent zegt: "Oh u heeft hem snel omgedaan." "Pardon?" antwoordt hij, waarop ze weg loopt, mompelend "Oh, de bijrijder." Ik dus. Ze komt bij mijn raam en zegt dat ik mijn gordel niet om heb. Ik laat zien dat ik hem wel om heb en vraag of we kunnen gaan. Nee is het antwoord, want haar collega die ergens stond heeft het geconstateerd. Ik zeg dat dat niet kan omdat ik bij het instappen de gordel omgedaan heb. Ik vertel ook dat ik snel naar huis wil, omdat mijn oudste zoon op de jongste aan het passen is en wij hen niet te lang alleen willen laten. De collega die een eindje verderop staat ziet haar twijfeling en steekt haar hoofd voor mijn raam. onze collega heeft het gezien, u zat achter een bus en droeg geen gordel. Om een lang verhaal kort te houden. Geen discussie mogelijk. Een onzichtbare collega heeft geconstateerd dat ik mijn gordel niet om had en dus € 75 betalen. Ik ben sinds mei woest. Heb bezwaar aangetekend en dat werd afgewezen want de verbalisant heeft verklaard dat mijn gordel ongerbuikt langs de stijl hing. Dus een brief aan de kantonrechter en wat denk je ... nog steeds niets van gehoord. Ben al met al nu 4 maanden boos omdat ik bestraft wordt voor iets dat ik niet fout heb gedaan!
|